Jag kände mig skyldig....

trots att jag inte  är det, på våran morgonrunda efter gågatan blev vi stoppade av en herre och tillika ägare till ett hus efter gågatan. Han började med att fråga varför jag går på vänster sida och med hundarna på min vänstra sida(alltså mot deras häckar och staket) jag hann aldrig svara, han fortsatte med att tala om hur less han var på att plocka upp hundskit utanför hans staket och han hade minsann sett hur hundägare samlas utanför hans gård på gågatan och låter hundarna springa lösa vind för våg och t.om in på hans tomt och skita.

Jag svarade att jag går på vänster sida för att på vintern är inte gatan så bred och med tre hundar på vänster sida är det lättare att ha kontroll vid möte( inte allt för sällan skotrar, mopeder och ystra barn på spark och cykel) och jag plockar upp  efter mina hundar.
Han talade också om att en annan granne hade lagt ut råttgift och satt upp en skylt mot gågatan som upplyste hundägre om detta( en fd hundägare) han har nu bytt till en annan skylt ( hoppas att gifter också är borta). Mannen avslutade samtalet med att be mig tala om för andra hundägare att plocka upp efter sina hundar, men herre gud det vet väl alla att man ska göra, eller?

Annars har här inte hänt så mycket den sista tiden, vi pysslar på jag och Viktor. Idag ska vi fota julkort, bara modellerna vaknar och fotografen kommer hem just nu tar dom igen sig efter att ha busat runt på älven( Viktor såg ut som en stor snöboll)


Ikväll blir det att se på finalen av Idol med glögg, pepparkakor och goda ostar.

Ha en bra helg
/C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0