Det här med...

sommar och vintertid är ganska lätt att missa, minns ett tillfälle för ett par år sedan. Jag och min man hade bestämt oss för att vara på ett varuhus när dom öppnade för att snabbt handla.Och nog var bland de första, våran klocka visade 9 men affären var inte öppen, så där stod vi tillsammans med några andra lika morgonpigga och fattade ingenting efter en stund trillade poletten ner klockan var ju bara 8.

I morse var det inga problem vi hade ingen tid att passa. Viktor däremot annonserade som vanligt vid 7.30(sommartid) att det var dax för frukost han brydde sig inte om att klockan var 6.30( hoppas att han kan ställa om sin mat och sov klocka) det var bara att stiga upp och servera frukost, för att sedan gå och vila en liten stund.
Förmiddagen ägnade jag och Viktor i skogen, var bara tvungen att prova med dummi igen( det gick så bra i fredags) det gick inte fullt lika bra idag, kanske för att det blåste som attan. Vi gick även ett kort spår och det gick jätte bra, han plockade alla pinnar och slutet.(mattes kille)
För övrigt har vi åkt ganska mycket bil i helgen, i lördags fick vi hämta den nya fina buren till min bil och idag har vi varit i Trundön och Vallen.
Imorgon ska Viktor få ny frisyr, reflexväst och spårsele.

Min tvättmaskin vill inte....
Centrifugera nå mera, slänged in en fin kofta för rengöring( den ska egentligen handtvättas) men hittade ett program med sk yllevagga= handtvätt perfekt , när den tvättat klart och jag öppnar luckan för att ta ut koftan är den dyngsur, igen med lucka och startar centrifugprogramet, centrifugerar den? nej, det var bara att ta ut koftan( som blev lite lång) och lägga den i bastun för dropptorkning. Kontentan av detta är att jag inte törs ladda maskinen igen med risk för "översvämning" när kläderna ska torka, det skulle inte förvåna mig om vi måste köpa en ny tvättmaskin istället för en ny dator till mig.

/C


Kommentarer
Postat av: jessica

Haha, och ni dumförklarade mig när jag ringde och sa att min maskin inte ville centrufigera.

- Du rengör väl filtret regelbundet?!

var det någon i andra änden som sa..

Så vad väntar du på mammi ;)



kommer till dig snart.. nu ska det bevakas!

2008-10-28 @ 08:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0