En dag i skogen

Jag och J bestämde oss för en förmiddag i skogen med alla hundarna,  planen var att träna och lite bus på slutet. Skogen vi hade tänkt oss var den vid F21, vi lastade våra hundar i respektive bil ( min utan bur för stunden endast ett lastnät mellan baksäte och bagage) . Ju närmare skogen vi kom ju högre sjöng Zeb väl framme gick vi ut och kollade läget, vad händer jo det sitter en svart och vit hund på förarplats och en brun och vit som är på väg att inta baksätet, vi bytte skog det var många militärer i rörelse.
Framme i en annan skog snabb rasta hundarna för att sedan skrida till verket med träning. Zeb var först ut efter en stund blir vi avbrutna av att larmet i min bil börjar att tjuta, jag går och kollar och vem sitter inte snyggt och prydligt på förarplats jo, Viktor, lastar om hundar hit och dit för att sedan fortsätta träna, när vi är inne på sista övningen ser jag hur Viktor pressar sig mellan buren och fönstret, med en lätt känsla av panik ropar jag på J  KOM HIT NU!!! , ut med hundarna ut med bur det var millimetrar från att Viktor hade suttit fast, när ordningen var återställd bestämnde vi oss för att det fick vara bra för idag.
En dag i skogen kan allt hända.
/C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0