Bränt...

Idag har jag mest suttit eldvakt, det var -28 när jag steg upp, hundarna fick jag tvinga ut på morgonen. Bestämde mig för att inte gå ut förrän det var varmare, vid 11-tiden var det "bara" - 20 så vi travade iväg. Tog den enkla lösningen ( ut på älven) väl ute känndes det helt OK, solen lyste och värmde om än bara lite. Viktor hittade igen sin kampleksak som han tappade i Måndags så nu hade dom något att leka med efter en timme var vi nog frostiga så det bar av hemmåt. Här hemma fortsatte jag att slänga pinnar i kamin efter en stund började det att lukta bränt hår, båda hundarna var vid kaminen och tuggade ved men när lukten spred sig drog Zeb som en avlöning in i soffan och Viktor började snurra runt efter svansen och mycket riktigt hade han bränt den i kaminluckan, alla vet hur illa det luktar och hur fnasig och krulligt det blir, in med V på toan för att kolla hur illa det var som tur var så var det bara håret som var bränt.
Inte nog med att han tuggar sitt vänstra öra hela tiden nu har han även en ny frisyr på svansen( vilken tur att han inte ska på utställning). Som grädde på moset började säkringarna att hoppa en efter en, ut i kylan och sätta i nya, ja kylen igång men torktummlaren den la av helt å hållet.

J kom förbi en sväng och lämnade ett paket till mig i paketet var det ett notisblock med en bild på Viktor i ena hörnet ( måste beställa fler). Annars rullar det på som vanligt väntar på varmare väder så det går att träna, inte för att Viktor bryr sig om temperaturen men det gör jag. Jag tror att han har varit polarhund i sitt tidigare liv, än har jag inte sett han frysa när vi varit ute och han är mer under snön. Jag skulle gärna byta med sonen just nu, han hade 29 grader varmt i tältet där han höll på att skruva.
Idag har jag även bokat tid hos hunddocktorn, Fanny måste få en översyn jag tror hennes syn har blivit sämre och jag vet att hennes hudproblem har blivit värre.

Nä, nu är det dax för en kopp värmande The och kanske lite tv tittande.

Ha det
//C


Kommentarer
Postat av: jessica

Du har fått en Award av mig!

Kika in på min blogg:)

2009-02-23 @ 11:22:25
URL: http://jessicabvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0