Snöööit värre..

Just dagar som denna eller när det ösregnar kan jag komma på mig själv att fundera på varför jag har hundar( jodå jag vet varför) men på en skala från 1-10 hur kul är det att gå ut på prommis, när det yr snö så man ibland inte ser något för att inte tala om hur det var på gågatan imorse. Vinden bestämmer hur mycket eller lite snö det ska vara på vägen. Nåja, vi tog oss runt.


Igår började jag och Viktor på kurs, vi håller till i ett ridhus, hyfsat varmt och skönt. Första träffen är ju alltid lite spännande så även denna, jag var mest orolig över att Viktor skulle förvandlas till en dammsugare och inte lyssna på mig. Men jag måste säga att han skötte sig över förväntan, visst han nosade och smakade en och annan delikatess men inte så intensivt som jag trodde.
Vi fick göra några övningar var av en gick ut på att vi lämnade hunden till instruktören som bjöd på korv av bästa märke, sedan skulle vi kalla i. Viktor satt och tittade på hundarna som var före oss och alla gjorde det bra( jag hoppades att han skulle sköta sig lika bra) Så var det våran tur och Viktor TYCKER om korv, nu var ju frågan om han tycker om korv mer än att komma till mig. Svaret är att han tycker det är trevligare hos mig, även om korven lockade. Vi fick råd och tips när det gäller träning samt läxa till nästa Söndag nu har vi lite att träna på, så det är bäst att börja nu.

Ha det bra ute i snön
//C


Kommentarer
Postat av: Jessica

Ahh. jo tanken har faktiskt slagit mig på att redan nu packa ner allt porslin och köpa pappers tallrikar ;)

Kanske får ta och göra tanken till verklighet ?

Ja men i och ur diskmaskinen är inte jobbigt..Får då är det rent när man rör i det :P

Vad händer idag? KRAM

2009-02-26 @ 08:57:57
URL: http://jessicabvall.blogg.se/
Postat av: jessica

Jasså..Vart då? :)

2009-02-27 @ 14:56:48
URL: http://jessicabvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0