Ibland undrar jag hur........

folk tänker, vi hade stämt träff i S-byn för att träna jag ovh Viktor var tidiga så vi gick för att möta upp J och A. På vår vandring träffar vi på en herrelöshund som lät illa och for efter oss en stund för att sedan vika av. När vi ska påbörja träningen dyker hunden upp igen lät lika illa och for efter A som blev arg fräste ifrån ordentligt men den gav sig inte. Nu var vi alla lagomt irriterade (även de fyrbenta). På halsbandet finns tel nr samt texten" fånga mig inte jag hittar hem)??? Det passerar några som jag frågar om dom vet vem som äger hunden, dom visste inte men den springer alltid lös.
Nä, nu fick det vara nog J ringer och talar om för ägaren att det är bara att du kommer och hämtar hunden NU! eller jag ringer polisen. Ägaren svarar nej låt han vara jag ska prova vissla på han, vissla NU! Hunden lommar iväg för att åter dyka upp 5 min senare. Nu var även jag irriterad, skickar Viktor till J och tar mig an inkräktaren. lyckas tillsist få iväg den.
J ropar att hon ringt ägaren igen, nu var han av någon annledning arg på oss och tyckte att vi gått över gränsen han skulle komma och hämta hunden och prata med oss.

Han kommer hunden är lös, han viftar och kommenderar hunden ,passerar mig och Viktor för att sätta sig mitt på plan vi bara titta och tänker. Jag går och frågar vad han håller på med han vifta och säger ni ska få se, se vaddå? Jo vi fick se hur hunden sätter av mot oss skällandes och springande runt där vi står. L ropar att han ska hämta hunden men det gör han inte. ( Denna hund har tydligen åxå varit på skolgården och jagat barn, han fick åka blå-vitt hem)

När vi påtalar att man får inte ha hunden lös utan att uppsikt över den blir svaret att vi borde läsa Ceasar Milans böcker och att hans hund var en kvartershund samt att vi kunde gå någon annanstans och träna. HUR TÄNKER HAN?
Det är på grund av såna som han vi ansvarsfulla hundägare får oss en och annan känga. Det är ansvarslöst att bara släppa ut hunden på byn, vad kan inte den ställa till med allt från att kissa på någons brevlåda till slagsmål. Inget ont om denna hund han har ju inte fått lära sig något annat, typ att man går inte ut utan husse eller matte.

Hur gick då träningen? Jo, Viktor fick träna passivitet medans vi motade bort "terroristen"  lite vänstervarv åxå så mycket mer blev det inte tyvärr, vi får göra ett nytt försök imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0