Nu är ordningen.......

återställd, igårkväll rådde det ett visst lugn här i huset, Viktor var trött låg och sov mest hela kvällen med ett avbrott för att äta(han var hungrig) och en snabb sväng på toa. Han var så trött att katten till och med fick spatsera omkring honom i lugn och ro annars är han snabb på att försöka få igång han i nån sorts lek. Nu visade det sig också att det är Viktor som för det mesta är den som drar igång buset( eller så fattade Zeb att det inte var läge för bus nu).
Det var kul att se hur Fanny och Zeb tog emot oss när vi kom hem båda luktade snabbt på Viktor för att sedan lämna honom ifred. Om det var tratten eller att han luktade konstigt eller båda delarna vet jag inte, kanske att han luktade. Däremot tyckte katten att han såg ut att vara från en annan planet, han sköt rygg och såg ut som en riktig"tudorkatt". Det var igår det.
Idag är allt nästan som vanligt, när man tar av Viktor tratten blir han sitt gamla jag så det var full fart i kopplet på morgonrundan. När tratten kommer på blir det några tappra försök att komma ur den, när det inte lyckas går han och lägger sig(att jag inte har testat det tidigare). Nä, så jobbig är han inte, han är lugn och skön inomhus med fullt ös utomhus precis som han ska vara.
Appropå trattar jag köpte en krage som jag tänkte han skulle få ha istället men det sket sig Viktor är vigare än jag trodde, han kom åt såret så hoppas att jag får lämna igen den.
Sitter och funderar på om jag ska idas baka bullar idag, enda kruxet är att kavla.

Ha en bra helg
C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0