Viktor har.....

skaffat sig en ny look, nu mer ser han ut som en "polar springer spaniel" med andra ord han är välpälsad, öronen är rejält lurviga likaså huvudet. Men en dag som denna när termometern visade -22 kan det vara skönt med päls. Vi trotsade kylan idag och tränade med gott resultat( han tyckte om sin nya belöning). Denna dag började lite tidigare än vanligt elektrikern kom kl 7, så när klockan var 9 tyckte hundarna att det var dax att gå ut och göra något skoj. Vi tog vägen genom skogen ner till älven, det höll på att sluta illa för Zeb, jag tror att han fastnade han gjorde illa sig i ena bakbenet,där står jag utan mobil(dumt) och funderar på hur jag ska få hem honom, turligt nog så var det inte så farligt, han linkade en stund för att sedan sätta av i rasande fart. Resten av dagen har ägnats åt att hålla liv i kamin, städ och hjärngympa. Hoppas det är varmare till helgen så man kan vara ute och njuta.

Så var det dax igen......
för J och M de norrbottniska nomaderna att åter packa sina kartonger och flytta( tror att det är för 9:e gången man får bo 1 år på samma ställe). Nu går lasset över bäcken tillbaka till G-stad. Fördelen med att flytta är ju att man rensar ut gammalt och köper nytt och nytt är alltid kul. Här hemma skulle det åxå behövas en flyttrensning eller kanske garage loppis.

Allt för denna gång
/C

Kommentarer
Postat av: Jessica

Nomader?? Ja kallas vi inte det, så är det zigenare ;) Men nu blir det fan inge mer flytta..hoppas jag.. :)Nu hamnar vi ju på botten, i en 3a i g-stad som vi alltid velat :P eller iaf jag..hehe



Hälsa polar hunden så ses vi kanske snart. nu ska det ut och tränas



2009-01-16 @ 12:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0