Igår...

var vi på urflykt till goda vänner boende i Vallen. G tog båten och jag lastade bilen med mat och hundar. Väl framme tömdes bilen på mat och hundar. Vis av erfarenheten så fick Leia ta på sig kopplet( det bor en hund i huset vi var på besök i) och mycket riktigt när hunden kom mot henne för att hälsa så tjöt hon i högan sky ( den kunde ju vara elak).
Min teori om varför hon låter som hon gör är att hon är den som vill hälsa först, för så fort hunden vänder om för att gå är hon snabbt efter för att nosa in den. När Leia var på det klara med att den inte var farlig så var det fullt bus. Alla hundarna for som tokiga i det höga gräset ibland syntes bara en svanstipp, det grävdes gropar i sanden, Zeb var och badade för att sedan rulla sig i sanden. Viktor och Leia hittade en mindre trevlig pöl att bada i dom var gulbruna och luktade illa. Efter ett par timmar var det dax för mig och hundarna att åka hem för att tvätta upp dom.

Idag kanske jag far en sväng till Hägnan med Leia, dom brukar ha lite djur där som vi kan titta på. Annars blir det en lugn dag hemma med lite fix och pyssel.

Ha en bra dag
//C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0