Ska försöka att.....

bättra mig med bloggandet, jag kan inte skylla på att jag har jobbat mycket (fortfarande sjukskriven) men dagarna bara flyger förbi.
Vi är snart färdiga med kursen i Boden och Viktor har mer och mer börjat att visa sitt rätta jag i ridhuset så nu på Söndag kanske han är som han brukar vara, lite lagomt busig och ivrig vid träning. Det är lite svårt att förklara hur han är inne i ridhuset inte att han är olydig på något vis med att rasa runt och inte lyssna, utan han är mera låg( han tycker nog att det är lite kusligt i ett ridhus) för så fort vi kommer ut så blir han pigg och allert igen. Det är alltså sissta gången på Söndag så nu får vi träna vidare på egenhand.

Måste få skryta lite om Zeb i lördags var han och jag och tränade hundmöten som han har lite problem med och han fixade det riktigt bra. Klart att han var lite stressad med alla nya hundar och en ny miljö, men det blev inget utfall. Vi fick lite nya verktyg att jobba vidare på. I grunden har han en bra allmänlydnad så jag hoppas att problemet inte ska bli värre. Vi har haft några tillfällen att öva under vecka och det har gått förvånansvärt bra, så det bådar gott.

Förutom allt hundjobb så har jag äntligen fått upp nya vårgardiner i köket, samt inhandlat nya elfa backar till garderoben. Detta kit började jag att joxa med nu på morgonen, ut med de gamla montera ihop det nya och ska ställa in det SKIT  SKIT SKIT det passade inte, (garderoben måste ha blivit smalare) eller så är den skev, så gissa hur det ser ut just nu i hallen. 

I måndags satte sig sonen på flyget tillbaka till Barsa för vidare färd till Zaragoza och 1 veckas jobb, så på söndag hoppar han in i bilen för att köra hela långa vägen till Sverige och Malmö där bilen ska bli kvar ( det är lika jobbit denna gång att han ska köra ensam). Igår var jag och J på bio var bara så nyfiken på filmen I skuggan av värmen om den var lika bra som boken, filmen höll. Och morgon blir det en sväng till Happis och förlusta sig ett par timmar, någonting ska jag väl hitta.

Mys i solen
//C
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Du är inge bra på att uppdatera mammi :P

2009-04-20 @ 18:21:56
URL: http://jessicabvall.blogg.se/
Postat av: jessica

Som sagt..En liten uppdatering iallafall?? :)

Nå kul måste det ju hända hos Er på dagarna..Du har ju trots allt en Viktor i huset ;)

2009-05-05 @ 07:22:35
Postat av: Kåge Lotta

Lycka till med din nya lilla tjej,hon är hel läcker..nu vill jag ha bilder skickade till mej....allt eftersom hon växer...:)det är så roligt att få följa henne....Måste få pryda min sida med lite Maja o Zimon barn ,lite mallig mormor är man ju.

Jag ska länka in din sida också



Kramar från Lotta o mamma Maja

2009-05-08 @ 17:19:31
URL: http://www.kageangens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0