Söndagens träning......

gick si så där, Viktor var inte den allertaste hunden i gruppen. När det var dax för oss att köra frittfölj så hade jag behövt en backspegel för att se honom, han gick så väldigt långsamt och hamnade väkdigt långt bakom mig, försökte med att öka farten men Viktor höll sin lugna takt. Hoppas att detta bara var en engångs grej och att han bara var trött. Vi hade på dagen varit på hundträffen nere på älven och där var det inget fel på farten. Han fick i alla fall visa att han kunde röra sig lite fortare när det kom till inkallning med störning i form av en påse med kyckling, den sprang han över om än inte i den fart han normalt brukar ha. Idag har vi tränat inne på läxan, jag var ut och prova inkallning med störning för att kolla farten, den var något bättre men han saktade in vid skålen med gosaker så det får vi öva mer på.

På Onsdag invarderas vårat hus av dom som ska koppla in fjärrvärmen, hoppas att vädret är bättre så vi kan fara till skogs några timmar, om inte vet jag inte vart vi ska ta vägen dom kommer att vara i hela huset samtidigt, så det blir inget rum ledigt till dom att vara i. Jag är övertygad om dom inte uppskattar att ha tre hundar svansandes runt fötterna (som bara vill hjälpa till).
Så alla morgonpigga läsare vi kanske står bakom just din dörr på Onsdag morgon.

Ha det
//C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0