Åka bil är......

inte Leia's favoritsysselsättning, jag jobbar som attan med att försöka övertyga damen om att det inte är så hemskt som hon tycker. Vilka ljud det kan komma ur den lilla kroppen, hon låter som att någon höll på att plåga livet ur henne. Jag vet inte om det är buren eller bilen som är värst för henne, hoppas på buren det är lättare att träna. Men tjurig som jag är så tränar vi bilåkning två ggr/dag ( undra om man kan ha öronproppar när man kör?)

Vi har börjat att vara i skogen och hon tycker det är jätte spännande, men önskar nog att hon var lite större så hon kan hänga med dom andra hundarna och inte behöva bli buren med jämna mellan rum.
Här hemma har hon funnit sig till rätta och börjat hitta i huset (köket i alla fall, Viktor har visat hur man gör där) så nu är det två som sitter lydigt och väntar på att mat ska serveras.
Zeb funderarar fortfarande om han ska aceptera henne eller inte.

Jag fick ett mail igår, Viktor och jag ska börja en spårkurs nästa vecka det ska bli jätte spännande. Det är bara ett litet problem, jag är lite osäker på vart det är men det ska nog lösa sig.
Nä, nu är det dax att köra dammsugare och skurmopp, någon måste ju hålla produktionen igång för Ajax och dammsugarpåsar.

Ha en bra dag
// C

Kommentarer
Postat av: lotta

Halloj



Så roligt att få läsa om lilla Leija.Ja bilträning är nyttigt.Yill var inte heller så bilglad i början.Men allt efter som hon blev äldre så ställde jag också högre krav på henne.Hoppas du kommer att trivas ihop m Leija,Jag tyckte mkt om henne....



Nu vill jag ha lite bilder snart skickat till mej :)

Kramar i massor från mamma Maja o matte Lotta



PS skicka gärna din mail adress !!!

2009-05-21 @ 15:42:39
URL: http://www.kageangens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0