Spår rapport.....

På fredagskvällen var J så snäll och la ett spår till oss som vi skulle plocka på lördagsmorgonen. Som vanligt var vi uppe tidigt, jag och V for iväg vid 9 snåret för att gå spåret. Som jag skrev i förra inlägget så for ju V fram med en väldans fart i spåret i torsdags så jag var beredd på att han skulle göra det nu åxå. Men inte det han höll ett sånt tempo så vi skulle kunna gå i ett par timmar å spåra. Jag var mest orolig för om någon fågel hade lyckats få med sig klöven, vad gör man då där i spårslutet?
Vi hade tur klöven var kvar och en nöjd V plockade upp den. Imorgon blir det nog ett lite svårare spår tror jag.

Leia:s nya upptäckt, det finns faktiskt andra hundar än dom hon bor med. Det fick hon erfara igår, vi var och gick en liten sväng. på väg hem ville en granne se henne, grannens två hundar ville åxå hälsa, var på L fick lita panik och skrek. Jag fick sätta mig ner ta henne till mig, då gick det bättre. När det var dax att gå hem var hon mogen för att leka. Samma sak hände på morgonen idag när vi gick upp på gågatan, vi fick möte med en hund, L visste inte vart hon skulle ta vägen, så det var bara att sätta sig, hon intog en plats mellan mig och V och tittade på det som passerade.
Lustigt bilar, gräsklippare och mopeder bryr hon sig inte om. Snart är det dax att börja miljö och social träna henne ordentligt. Jag tror vi börjar på torsdag, hon får nog följa med på spårträningen om vädret är ok.

Något helt annat, var idag och införskaffade en ny solsäng (att ligga och lata sig i) när tid finns. Det uppstod ett litet problem när vi skulle lämna butiken, vi hade inte tagit med något släp( det brukar ju vara små paket, som man ska bygga ihop) men inte denna gång. Där står vi, den ryms inte i baksätet, jag kläcket iden, vi sätter den på taket, vi sätter dit den och drar åt spännbandet, vad händer, ena takräcket lossnar, bättre brödlös än rådlös. Drar spännbandet genom bakdörrarna, säkrar och rullar hemåt. Det kostade några repor på lacken och en liten buckla, men oj så skön den var att ligga i.

Ha det
//C 


Kommentarer
Postat av: jessica

haha tur att inte jag var i närheten av er när ni införskaffade den där solsängen :P

Och för de andra, vad har hänt med noggranheten av bilvården? Gett upp?

2009-06-02 @ 10:47:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0